Ge medarbetare tillgång till bil, undvik att binda upp kapital i bilar och minska behovet av parkeringsplatser. Det finns många situationer som kan lösas med Rullas bildelning.

Appen är nyckeln till bilarna.
Med företagsabonnemang kan ni enkelt erbjuda medarbetare tillgång till bilar. Med samma app kan bilarna köras privat och i tjänsten. Håll full koll på kostnader och nyttjande, med minimal administration. Enkelt för företaget, enkelt för medarbetaren.

Egen bilpool.
Är hög tillgänglighet viktigt rekommenderar vi en egen bilpool. Då styr ni själva vilken typ av bilar som behövs och vem som har tillgång till bilarna. Samtidigt får ni förstås använda alla andra Rulla-bilarna också!

Bostadsrättsförening.
Öka intresset för dina fastigheter genom att erbjuda bildelning. Med en bilpool kopplad till fastigheten behövs också färre parkeringsplatser. Hör av dig så berättar vi mer om hur Rulla är en smart satsning för dig.
Våra bilar.
Ibland behövs en liten bil, ibland en större. Vi ser därför till att utbudet hjälper dig i så många olika situationer som möjligt. Saknar du något hoppas vi att du hör av dig!
Vi finns redan i Västerås.
Vår fasta station finns på vår anläggning på Kopparbergsvägen 8 i Västerås.
Vill ni ha en egen station?

Vanliga frågor.
Hur ansluter jag mig som privatkund?
Du laddar ner appen, skapar ett konto och bokar den bil du vill köra. Hör av dig till oss om vi ännu inte finns på din ort!
Vad kostar resor om jag är Rulla-medlem?
Det beror på vilken bil du väljer, hur länge du tänkt boka bilen och hur långt du planerar att köra. Är du Rulla-medlem så kostar det följande:
Liten bil: 65 kr/h
Mellan bil: 75 kr/h
Stor bil: 85 kr/h
Premium bil: 100 kr/h
Sedan betalar du alltid 2 kr/km.
Det betyder att rullar du med en liten bil på ett ärende som tar 2 timmar (130 kr), där det är 20 km (40 kr) fram och tillbaka. Blir det totalt 170 kr för resan.
Vad kostar resor om jag är Prova-medlem?
Det beror på vilken bil du väljer, hur länge du tänkt boka bilen och hur långt du planerar att köra. Är du Rulla-medlem så kostar det följande:
Liten bil: 125 kr/h
Mellan bil: 145 kr/h
Stor bil: 165 kr/h
Premium bil: 195 kr/h
Sedan betalar du alltid 4 kr/km.
Det betyder att rullar du med en liten bil på ett ärende som tar 2 timmar (250 kr), där det är 20 km (40 kr) fram och tillbaka. Blir det totalt 290 kr för resan.
Finns paketpriser för helg- och veckohyror?
Absolut. Som Rulla-medlem får du tillgång till följande förmånliga priser:
Liten bil
Dygnspris: 695 kr
Pris 3 dygn: 1195 kr
Pris 7 dygn: 2595 kr
Mellanbil
Dygnspris: 795 kr
Pris 3 dygn: 1 395 kr
Pris 7 dygn: 2 995 kr
Stor bil
Dygnspris: 895 kr
Pris 3 dygn: 1 595 kr
Pris 7 dygn: 3 395 kr
Kan jag köra både privat och i tjänsten?
Absolut. Innan du bokar din resa får du välja om du vill göra den i tjänsten eller privat. Därefter tar vi hand om resten. Det kräver dock att ert är företag är anslutet till Rulla som företagskund.
Hur ansluter jag mig som företagskund?
Hör av dig till oss och berätta om vilka behov ditt företag har! Vill ni ha en egen bilpool eller dela med andra? Intresseanmälan
Vad händer om jag får en p-bot?
Du betalar själv faktisk kostnad för p-böter eller andra trafikförseelser, samt tillkommer en administrativ avgift á 500kr. För mer information, se våra allmänna villkor här.
Jag vill köra elbilar, hur gör jag?
Vi erbjuder flera olika bilmodeller som enbart drivs på el, dock inte på alla orter. Titta efter modellerna Renault Zoe, Volvo XC40 Recharge och Volvo C40 Recharge.
Vi erbjuder även pluginhybrider, som går kortare sträckor på el.
Hur betalar jag?
Du ansluter ett betalkort till Rulla när du skapar ditt privata konto. Om du rullar med ditt företag så betalar de för dina resor.
Vem får köra bilen?
Du som har bokat får låta någon annan med giltigt körkort köra bilen så länge du är med i bilen.
Är det tillåtet att övningsköra med en Rulla-bil?
Kan jag ange en fakturareferens på min resa?
Vad betyder bilikonerna i appen?
- Visar på vilken växellåda bilen är utrustad med. A står för automat och M står för manuell.
- Visar vilken bränsletyp det är på bilen. Blixten står för elbil, droppen står för bensin eller diesel. Båda symbolerna tillsammans står för hybrid.
- Visar på den MAXIMALA räckvidden hos våra elbilar.
- Denna symbol betyder att bilen är utrustad med dragkrok.
- Visar på det rekommenderade antalet platser för vuxna i bilen.
Hur tankar jag?
Du ska alltid lämna tillbaka bilen med minst kvarts tank (gäller både el och andra drivmedel). I bilen finns ett tankkort som bara får användas till drivmedel på den stationskedja som kortet gäller.
Hur får jag tillgång till bilen?
30 minuter innan din bokning startar dyker nyckeln upp i din app och du kan då låsa upp din bokade bil.
Hur startar jag min resa?
30 min innan din bokning startar kan du låsa upp bilen med den digitala nyckeln i appen. Du får också svara på om bilen är fri från skador, glöm inte kontrollera det innan avfärd.
Hur avslutar jag min resa?
Du avslutar din resa och låser bilen med hjälp av nyckeln i appen. Klicka bara på "Avsluta resan & lås bilen". Tänk på att bilen måste stå på sin ursprungliga parkeringsplats innan du kan avsluta. Om det är en elbil ber vi dig starta laddningen innan du lämnar bilen.
Hur fungerar det med parkering?
Parkeringsplatsen där du hämtade bilen ingår i priset under hela din bokning. Parkerar du på andra platser betalar du själv.
Kan jag åka vart jag vill?
Javisst, så länge du hinner tillbaka till platsen där du hämtade bilen innan bokningen är slut så kan du åka vart du vill i Sverige. Kontakta oss om du vill köra utomlands.
Vem kontaktar jag om jag får problem?
Kontakta vår kundsupport på telefon 010-4055405.
Hur fungerar det med försäkring?
Självriskeliminering ingår i priset så du är skyddad från obehagliga överraskningar om olyckan skulle vara framme. Du behöver alltså inte betala någon självrisk om något skulle hända och hyrbilen skadas.
Hur anmäler jag en skada på bilen?
Du anmäler alla skador på bilen direkt i appen. När du anmäler skadan är det viktigt att du tar bilder, ange händelseförloppet samt tid och plats för olyckan. Skador kan du ange både före, under och efter din resa, därför är det viktigt att kontrollera bilen efter skador både före och efter dina resor.
Vi vill också att du hör av dig till oss så snart du har möjlighet på telefon 010-4055405.
Hur pausar jag min resa?
Under pågående bokning kan du parkera och låsa bilen med den digitala nyckeln i appen, genom att klicka på "Pausa resan & lås bilen". Du fortsätter betala för din bokade tid.
Ser jag kostnaden för min resa innan jag bokar?
Appen ger dig en uppskattning på resans pris innan du bokar. På det priset tillkommer kilometertaxan - vi vet ju inte hur långt du vill köra! 🙂
Vad kan jag göra om jag saknar Rulla på min ort?
Så funkar det!

Öppna appen.
Ladda ner rulla-appen till din smartphone och registrera dig. Det är enkelt och tar bara någon minut.

Välj bil.
Var våra bilar är parkerade ser du enkelt i appen. Välj den plats och bil som passar dig och klicka på Boka.

Börja rulla.
Bilen låser du smidigt upp med appen. Dessutom ingår bränsle och bilens parkeringsplats under hela din bokning.
Anmäl intresse.
Hör av dig till oss och berätta om dina behov.