Nu kan du rulla månadsvis utan krångel och långa avtal!
Rulla Växjö i samarbete med Nybergs bil.
Bilpool och bildelning i Växjö
Ge medarbetare tillgång till bil, undvik att binda upp kapital i bilar och minska behovet av parkeringsplatser. Det finns många situationer som kan lösas med Rullas bildelning.
Appen är nyckeln.
Med företagsabonnemang kan ni enkelt erbjuda medarbetare tillgång till bilar. Med samma app kan bilarna köras privat och i tjänsten. Håll full koll på kostnader och nyttjande, med minimal administration. Enkelt för företaget, enkelt för medarbetaren.
Egen bilpool.
Är hög tillgänglighet viktigt rekommenderar vi en egen bilpool. Då styr ni själva vilken typ av bilar som behövs och vem som har tillgång till bilarna. Samtidigt får ni förstås använda alla andra Rulla-bilarna också!
Bostadsrättsförening.
Öka intresset för dina fastigheter genom att erbjuda bildelning. Med en bilpool kopplad till fastigheten behövs också färre parkeringsplatser. Hör av dig så berättar vi mer om hur Rulla är en smart satsning för dig.
Vårt erbjudande.
I Växjö erbjuder vi just nu stängda bilpooler för företag. Det betyder att bilpoolen är låst till företagets medarbetare. Självklart kan ni vara flera företag som delar på en bilpool.
Vi har ett mycket stort utbud av bilmodeller att välja mellan, från småbilar till stora kombibilar eller transportbilar. Ni kan också välja om alla anställda skall kunna använda bilarna och betala per timma, eller om en enskild medarbetare skall ha tillgång till en bil över längre tid.
Vi kan lösa de flesta situationer – hör av dig till oss! Skicka ett mail till rulla@nybergsbil.se och berätta om din behov.
Vanliga frågor.
Jag har skapat konto men kan inte boka?
Välkommen till Rulla! 🙂
För både din och vår säkerhet, behöver vi godkänna alla konton som skapas. Vi kollar då att körkortet är giltigt, att betalkortet är giltigt samt att du inte har några betalningsanmärkningar. Räkna med att ditt konto är godkänt inom en arbetsdag!
Om det drar ut på tiden kan du maila oss på hej@rulla.se så hjälper vi till.
Hur tankar jag?
Du ska alltid lämna tillbaka bilen med minst kvarts tank (för elbil gäller att du alltid skall starta laddningen). Om bilen lämnas tillbaka med för lite bränsle, skapar det bekymmer för nästa resenär och du riskerar en extra avgift.
I bilen finns ett tankkort som enbart kan användas till drivmedel på Tanka och OKQ8. Kortet ska finnas i handskfacket eller under solskyddet.
Var finns PIN-kod till tankkort?
Du hittar pinkoden till tankkortet i appen. Observera att koden endast visas när du har en aktiv bokning.
När du har låst upp bilen, trycker du på den lilla pilen ovanför bilden på fordonet. Då hittar du en knapp som heter "Visa pinkod". Tryck på den, sedan "Visa pinkod", så hittar du koden som behövs.
Hur får jag tillgång till bilen?
30 minuter innan din bokning startar dyker nyckeln upp i din app och du kan då låsa upp din bokade bil.
Hur startar jag min resa?
30 min innan din bokning startar kan du låsa upp bilen med den digitala nyckeln i appen. Du får också svara på om bilen är fri från skador, glöm inte kontrollera det innan avfärd.
Hur avslutar jag min resa?
Du avslutar din resa och låser bilen med hjälp av nyckeln i appen. Klicka bara på "Avsluta resan & lås bilen". Tänk på att bilen måste stå på sin ursprungliga parkeringsplats innan du kan avsluta. Om det är en elbil ber vi dig starta laddningen innan du lämnar bilen.
Hur pausar jag min resa?
Under pågående bokning kan du parkera och låsa bilen med den digitala nyckeln i appen, genom att klicka på "Pausa resan & lås bilen". Du fortsätter betala för din bokade tid.
Jag har problem att låsa upp bilen?
Oftast beror det på att du inte har slagit på bluetooth i din mobiltelefon. Gå in på telefonens inställningar, leta upp Bluetooth och aktivera det.
Om det inte hjälper, stäng ner appen och starta den på nytt. Ta fram din nyckel, klicka på lås upp och vänta 5-10 sekunder innan du känner på handtaget.
Om inget av ovanstående hjälper behöver du ringa vår support, på telefon 010-405 54 05.
Hur fungerar det med parkering?
Parkeringsplatsen där du hämtade bilen ingår i priset under hela din bokning. Parkerar du på andra platser betalar du själv.
Kan jag åka vart jag vill?
Javisst, så länge du hinner tillbaka till platsen där du hämtade bilen innan bokningen är slut så kan du åka vart du vill i Sverige. Kontakta oss om du vill köra utomlands.
Vem kontaktar jag om jag får problem?
Allmänna frågor ber vi dig maila till hej@rulla.se.
Om du är ute och kör och är i behov av hjälp, når du vår support på telefon 010-4055405.
Hur fungerar det med försäkring?
Om du reser som privatperson ingår självriskeliminering ingår i priset. Du behöver alltså inte betala någon självrisk om något skulle hända och bilen skadas.
Detta gäller vid en ifylld och av försäkringsbolaget godkänd skadeanmälan. Se vår allmänna villkor för mer information.
Om du reser som företagskund styrs eventuell kostnad av avtalet mellan företaget och Rulla.
Hur anmäler jag en skada på bilen?
Du anmäler alla skador på bilen direkt i appen. När du anmäler skadan är det viktigt att du tar bilder, ange händelseförloppet samt tid och plats för olyckan. Skador kan du ange både före, under och efter din resa, därför är det viktigt att kontrollera bilen efter skador både före och efter dina resor.
Vi vill också att du hör av dig till oss så snart du har möjlighet på telefon 010-4055405.
Ser jag kostnaden för min resa innan jag bokar?
Om du reser som privatkund ger appen dig en uppskattning på resans pris innan du bokar. På det priset tillkommer kilometertaxan - vi vet ju inte hur långt du vill köra! 🙂
Vad kan jag göra om jag saknar Rulla på min ort?
Hur ansluter jag mig som privatkund?
Du laddar ner appen och skapar ett konto. Därefter behöver ditt konto godkännas av oss, vilket normalt sker senast nästkommande arbetsdag.
Vänligen observera, att om du ska ansluta om medarbetare till ett företag som är kund hos oss gör du det via en unik länk vi skickar ut. Hör av dig om du saknar din länk!
Vad kostar resor om jag är Rulla-medlem?
Det beror på vilken bil du väljer, hur länge du tänkt boka bilen och hur långt du planerar att köra. Är du Rulla-medlem så kostar det följande:
Liten bil: 65 kr/h
Mellan bil: 75 kr/h
Stor bil: 85 kr/h
Premium bil: 100 kr/h
Sedan betalar du alltid 2 kr/km.
Det betyder att rullar du med en liten bil på ett ärende som tar 2 timmar (130 kr), där det är 20 km (40 kr) fram och tillbaka, blir det totalt 170 kr för resan.
Vad kostar resor om jag är Prova-medlem?
Det beror på vilken bil du väljer, hur länge du tänkt boka bilen och hur långt du planerar att köra. Om du inte vill vara Rulla-medlem, kostar det:
Liten bil: 130 kr/h
Mellan bil: 150 kr/h
Stor bil: 170 kr/h
Premium bil: 200 kr/h
Sedan betalar du alltid 4 kr/km.
Det betyder att rullar du med en liten bil på ett ärende som tar 2 timmar (260 kr), där det är 20 km (80 kr) fram och tillbaka, blir det totalt 340 kr för resan.
Kom ihåg att det är halva priset på resan om du är rulla-medlem (99 kr/månad, utan bindningstid).
Finns paketpriser för helg- och veckohyror?
Absolut! Som Rulla-medlem får du tillgång till förmånliga priser. Systemet räknar automatiskt ut ditt billigaste pris och debiterar det.
2 kr/km tillkommer.
Exempel: Timpriset för en liten bil är 65 kr. Om du bokar 10 timmar betalar du 650 kr. Om du däremot bokar 11 timmar betalar du dygnspris (695 kr), då det blir billigare.
Liten bil
Dygnspris: 695 kr
Pris 3 dygn: 1195 kr
Pris 7 dygn: 2595 kr
Mellanbil
Dygnspris: 795 kr
Pris 3 dygn: 1 395 kr
Pris 7 dygn: 2 995 kr
Stor bil
Dygnspris: 895 kr
Pris 3 dygn: 1 595 kr
Pris 7 dygn: 3 395 kr
Premium bil
Dygnspris: 995 kr
Pris 3 dygn: 1 795 kr
Pris 7 dygn: 3 795 kr
Kan jag köra både privat och i tjänsten?
Absolut. Innan du bokar din resa får du välja om du vill göra den i tjänsten eller privat. Därefter tar vi hand om resten. Det kräver dock att ert är företag är anslutet till Rulla som företagskund.
Hur ansluter jag mig som företagskund?
Hör av dig till oss och berätta om vilka behov ditt företag har! Vill ni ha en egen bilpool eller dela med andra? Intresseanmälan
Vad händer om jag får en p-bot?
Du betalar faktisk kostnad för p-böter eller andra trafikförseelser. Om påminnelse om bot skickas till oss tillkommer en administrativ avgift á 500kr.För mer information, se våra allmänna villkor här.
Jag vill köra elbilar, hur gör jag?
Vi erbjuder flera olika bilmodeller som enbart drivs på el, dock inte på alla orter. Titta efter modellerna Renault Zoe, Volvo XC40 Recharge och Volvo C40 Recharge.
Vi erbjuder även pluginhybrider, som går kortare sträckor på el.
Hur betalar jag?
Du ansluter ett betalkort till Rulla när du skapar ditt privata konto. Om du rullar med ditt företag så betalar de för dina resor.
Vem får köra bilen?
Du som har bokat får låta någon annan med giltigt körkort köra bilen så länge du är med i bilen.
Är det tillåtet att övningsköra med en Rulla-bil?
Kan jag ange en fakturareferens på min resa?
Vad betyder bilikonerna i appen?
- Visar på vilken växellåda bilen är utrustad med. A står för automat och M står för manuell.
- Visar vilken bränsletyp det är på bilen. Blixten står för elbil, droppen står för bensin eller diesel. Båda symbolerna tillsammans står för hybrid.
- Visar på den MAXIMALA räckvidden hos våra elbilar. Observera att denna kan variera, beroende på laddningsnivå, utomhustemperatur och körstil.
- Denna symbol betyder att bilen är utrustad med dragkrok.
- Visar på det rekommenderade antalet platser för vuxna i bilen.
Anmäl intresse.
Hör av dig till oss och berätta om dina behov.